KitchenManager© Applikation är ett webbaserat system som optimerar arbetsflödet för serviceföretag samt mellan serviceföretaget och kunden.
Optimera arbetsflödet innebär skapande av mervärde och optimera inkomster. Detta gör KMAPP© genom att minska kostnaderna och skapa fler arbetsmöjligheter.
KMAPP© hjälper serviceföretaget att minska kostnader genom att:
- Eliminera behovet av blanketter i pappersformat och relativt hanteringen hantera pappers (en förtryckt blankett kostar ca 3-4 kr/styck)
- Eliminera expeditionstid vid mottagningen av felanmälan samt minimera felaktiga informationer som orsakar tidsspill för vidare undersökning (i snitt 5-7 minuter).
- Minska tiden med att fylla i arbetsorder (i snitt 2-3 minuter).
- Minska tiden med att prissätta den, något som tar i bästa fall 7-10 minuter, men som med hjälp av KMAPP tar bara ett par minuter.
KMAPP© hjälper serviceföretaget att öka arbetseffektivitet genom att:
- Frigöra tiden åt tekniker som därmed arbetar och fakturerar tid som i snitt kostar 590 kr/tim.
- Skapa flera arbetstillfällen genom att proaktivt erbjuda och planera ett mer kostnadseffektivt och av kundens uppskattade förebyggande arbeten med hjälp av statistiker och arbetshistorik.
- Snabbt och effektiv uppföljning av utfört arbetet tack vare KMAPP© databas och statistiken.